Raftové stránky Médi Bédi a Flégy

Úvod

Úvodní stránka

Nejtěžší a nejdelší kanál v Evropě – Trnávka.

Datum

28.-29.6.2008

Účastníci:

Bohouš, Vity, Trax, Myszo, Vendula.

Raftové závody

Akce

Sponzoring

Hledáme sponzora

Odkazy

Sportovní noviny Kanoe SVoČR RK Stan Hájos-Vše pro raft E.T. v síti a Sázavan Icík Adrenalin Team
ICQ 238411484

Slalom a sprint na Trnávce.

Před třetí hodinou jsme se v pátek sešli s Vitym a Myszem u mě doma. Nakládáme věci a pomalu se přesouváme na Smíchov pro Traxe. Museli jsme chvíli čekat, ale Traxovo pouhé pětiminutové zpoždění mile překvapilo. Takže lehce před šesnáctou hodinou opouštíme Prahu, v rádiu slyšíme, že je ucpaná D1 už na Chodově, volíme cestu přes Jesenici a tam jsme se napojili na dálnici úplně v pohodě. Dorazili jsme po půl šesté, kluci si ze všeho nejdříve dávají pivo.

Jdeme nafouknout raft a zvolna do kanálu, nejdříve si dáváme sprint. Vynášíme raft a prvních pár přejezdů bylo bez větších starostí, ale po chvíli se dostáváme do problémů: uvízli jsme na gumách, potom jsme spadli pod ně a váleček si s námi pěkně pohrával. Drželi jsme se tam přes minutu, ale nedokázali jsme se z toho dostat a tak nás to otočilo. Krom Mysza to bylo naše první plavání na Trnávce. Nasedáme a dojeli jsme, poté jedeme více méně sprint, ale s pár přejezdy. Vity a Trax ztratili shodně pravou botu, Traxova se našla, ale Vity po ponožce na Labi ztrácí i botu na Trnávce.

Dojeli jsme jako poslední loď, poté vypnuli vodu díky vadě na jedné z překážek. Odnesli to dva válce raftů. Takže se musela opravit a voda tím už nepoteče. Přijdeme takhle k autu a tam Kozlík s nafouknutým raftem a zbytkem posádky E.T. v síti jen smutně koukají na náš mokrý raft. Bohužel trénink nestihli, ale aspoň se cvičně převlékli do neoprenů. Vity s traxem udělali smutné oči na basu piva v jednom z kufrů zaparkovaných aut, tak jim ten člověk hodil každému po láhvi. Měli z něj radost, ale byli zaskočení láhví se špuntem, tak jsem jim to vysvětlil, že tato láhev je za sedm korun a že já, jakožto téměř abstinent to znám a oni ne, jsem se divil zase já.

Šli jsme do stánku na jídlo a dali jsme s Traxem šachy. Zkusil jsem čtyřtahový mat a Trax se nechal nachytat. Pak hrál dost dobře, ale nakonec jsem ho dostal. Tuto druhou hru jsme hráli docela dost dlouho. Pak jsme na chvíli zašli na parket. Spát jsem šel lehce po půlnoci, kluci šli chvíli za mnou. Ustlal jsem si pod mostem, Myszo spí v autě a kluci na trávě blízko mostu.

Vstávám po osmé, rád bych na snídani, ale nechci budit Mysza, tak studuji trať. S Myszem jdeme ke stánku na snídani, koláč od maminky a teplý čaj respektive kafe bodlo. Jdeme společně ještě jednou projít trať. Kluci se pomalu probouzejí, jdeme ještě jednou všichni společně.

Když nám pustili vodu, tak mě nic nepřekvapilo, trať je prostě náročná. Obzvláště kombinace přesazených povodných branek 4, 5 a 6 bude dělat problémy. Sledujeme první posádky, vidíme několik posádek plavat. Potkáváme i Vendulu, která se přijela podívat na závody. Po dojezdu posledních posádek žen, které jely po první skupině mužů, nastává malá pauza, ve které jsme si dali něco málo k jídlu a připravili se na samotný závod.

Vyrážíme s číslem 49, první čtyři branky pohoda, ale do páté jsme se nedostali, za to v pohodě jsme projeli šestou bránou. Sedmička byla umístěna úplně mimo proud v bazénku u schodů uprostřed kanálu. Tou jsme projeli za cenu šťouchu, ale hlavně díky Myszovi, který správně nasměroval Traxe do brány. Doslova ho zatáhl a správným směrem obtočil kolem tyčky. Osmá brána není problém, do deváté vlásenky jsme se nedostali. Protivoda vlevo, zajeli jsme pod bránu, ale nějak se úplně nepovedl výjezd a najednou nás to otočilo. Myszo nám kousek odplaval, ale poměrně rychle jsme se dostali zpátky na loď a pokračujeme dále.

Povodné brány 11 a 12 jsme v pohodě nedali, následuje kombinace dvakrát protivoda, povoda. První jsme dostali 50, další dvě brány jsme dali. Blíží se nejobávanější brána číslo 16, opět vlásenka. Jedeme na erko, ale trochu nás to stáhlo, Myszo pomalu vypadával z lodi, Trax šel za ním doprava, Vity byl vcelku dobrej, já jsem se snažil co mi tělo dovolilo, abych nás vrátil doleva. Nepovedlo se. Takže podruhé v této jízdě plaveme. Místní žabáci nejspíš nemají tolik zkušeností, skoro jsme zachraňovali my je než oni nás. S Traxem si dokonce skočili i skok na konci kanálu, jednoduše ho nestihli vytáhnout. My ostatní jsme se dostali na břeh včas a sami.

Oklepali jsme se a řekli si, co zlepšíme. První dvě brány jedeme čistě, stejně tak jako bránu 4. Jiné branky jsme buď oťukali nebo jimi neprojeli. Do pětky jsme se opět nedostali. Dostali jsme se k desáté bráně. Trax se opět neobtočil správně kolem tyčky, takže pade to jistí. Tentokrát jsme správně projeli brány 11-13, ale zbytek branek jsme nedali ani jednu. U 16. nám vypadnul Vity, tím máme za pade i poslední bránu, i když jsme tam byli, ale Vity byl na půl na raftu, přesto pade. Vytáhli jsme ho, přelezl jsem si doprava a dojeli jsme do cíle.

Po dojetí poslední posádky veteránů, jely se hlídky. Zde vyhrála hlídka WD Prostějov před RK Trójou. Třetí místo patří domácí hlídce RK Stan.

Vcelku oprávněně čekáme na výsledkové listině umístění na posledním místě, jenže světe div se, našla se posádka, která byla ještě o něco horší než my. To nás lehce pobavilo a šli jsme na pivo. Sedíme a kecáme, také se pouštíme do mariáše. Přihlašujeme se do závodu o krysího krále kanálu. Cílem je proběhnout kanálem, na konci kousek plavat a vypít co nejrychleji pivo. V půl osmé jsme se sešli na startu.

Tlačenice byla velká, každý chtěl mít co možná nejlepší pozici. Ze začátku jsem se krásně držel na druhém místě, první byl na krok přede mnou. Brzy však mi to začalo dost klouzat a navíc přibyla voda, musel jsem zpomalit. Předběhlo mě pár lidí, ale nějak rychle se mi povedlo do sebe dostat to pivo a tak jsem odevzdal kelímek asi jako pátý. Vity si cestou zastavil a musel si upravit botky, které mu půjčil Myszo, dopil někde v půlce čtyřiceti místného startovního pole. Trax pro jistotu ani nenastoupil.

Převlékli jsme se a usedáme u stolu, koukáme na plátno kde se promítá co jiného než rafting. Od 18-ti hodin se točí tisíc piv zdarma, v jedenáct se muselo opět platit. Uchýlili jsme se na parket, pařili jsme docela dlouho. Škoda jen, že tam bylo málo lidí a hlavně dost málo holek, jinak to tam bylo super. Spát jsme šli hluboko po druhé hodině.

Ráno mi docela nepříjemný budíček v sedm hodin udělal Venca, který mi zavolal. Ze spacáku jsem se vysoukal v osm, to už okolo nás chodili první zvědavci. Kluci ještě leželi, tak jsem šel za Myszem a šli jsme na snídani. Po puštění vody smutně koukám na trénujících pár posádek. První závodníci vyjeli, my sledujeme jejich počínání. Opět jsme si prošli kanál a řekli si, jak pojedeme. Při zpáteční cestě nám pár užitečných rad dala Vendy. O přestávce proběhl vložený závod VIP, O pohár starosty města Humpolce.

Bezprostředně po vyhlášení tohoto závodu proběhl na startovacím bazénku ustanovení českého rekordu o počtu mistrů světa z jedné země na jednom raftu. Tento rekord činí 15 raftařů a raftařek. Po nutném vyfocení si všichni až na jednu maminku projeli kanálem. Po tomto slavnostní aktu připravujeme sebe a plavidlo k závodu. První část jsme projeli hezky, ale naše obávané gumy nás opět potrápily. Krásně jsme se na nich zastavili a pobyli tam asi půl nebo možná i více minuty. Ale dostali jsme se z toho a dojeli do cíle s bezkonkurenčně posledním časem. Ale zase jsme se ve druhé jízdě zlepšili o největší porci vteřin (39) z celého startovacího pole, to je téměř naše specialita.

Skočili jsme si dvakrát skok na konci kanálu, poté ještě jednou já jen s Vitym. Rozhodl jsem si tu žumpu proplavat, trochu mě to dole mlelo, supr zážitek. Přežil jsem ve zdraví. Rozhodli jsme se využít tekoucí vody a ještě jsme chvíli jezdili. Ve spodní části jsme měli velké problémy, podobné jako v první jízdě slalomu, ale tentokrát jsme se s tím vypořádali jako staří mazáci.

Začínáme balit, ještě se jdeme podívat na vyhlášení výsledků. Zaráží mě, kolik lidí z vítězných posádek zmizelo. V plném zastoupení se prezentovali pouze junioři. Poslední náš potlesk patřil veteránům a potom už směle do svých domovů.

Sepsal Bohouš. Fotky Bohouš, Trax a náhodný divák.

Zvětšit mapu

Umělá slalomová dráha Trnávka.