Raftové stránky Médi Bédi a Flégy

15.3.2008
29.-30.3.2008

Účastníci:

Fléga, Myška, Bohouš, Trax, Myszo, Vity, Medvěd, Honza.

Raftové závody

Akce

Sponzoring

Hledáme sponzora

Odkazy

Sportovní noviny Kanoe SVoČR RK Stan Hájos-Vše pro raft E.T. v síti a Sázavan Icík Adrenalin Team
ICQ 238411484

Bod č.3 - Konečně závody

Ráno jsme si dali sraz v půl osmé v Chuchli. Raft, pádla a vesty byly v autě, ale co se nestalo a stejně jako před dvěma týdny jsme museli čekat na Traxe. Vyjeli jsme v 7:54 hod. a pokračovali zastávkou na Novodvorské pro Vityho spacák. Nastala druhá malá komplikace – Vityho máma byla někde v samoobsluze, tak jsme zase, sice jen chvilku, ale čekali.

V 8:10 hod. jsme konečně vyrazili směr Krhanice. To nám bylo už jasné, že nestihneme sraz s Myszem v půl deváté na startu. To by můj Orion musel mít kufr plný dusíku, ale ten tam samozřejmě není. Museli jsme improvizovat a tak jsme se před devátou sešli v cíli, v Kamenném Přívozu. Sešli jsme se i s Medvědem, Flégou, Myškou a na motorce přijel Kozlík. Tito lidé tvoří naši druhou, leč jednoznačně lepší posádku. Myszo zde byl také a představil nám svoji přítelkyni, Simonu.

První ostrý start.

Prohodili jsme pár slov a šel jsem na prezentaci. Přesunuli jsme se na start, nafoukli jsme rafty, svezli auto a vydali jsme se ještě na tréninkovou jízdu. Téměř všichni jsme se posilnili velkou koblihou. Překvapilo mě to, že Medvěd jede také trénink. Ovšem jasně nám to vysvětlil slovy: "Já pomalu ani nevím jak se pádluje!" Z čehož vyplývá, že trénink potřebuje jako prase drbání.

Když jsme se přesunuli opět do prostor startu potkal jsem tam našeho kamaráda Standu s jeho přítelkyní, Terezou. Přijeli se na nás podívat, jak nám to půjde.

Přišla dnes již třetí komplikace. Nestihli jsme odstartovat. Myška zamkl Flégovo auto, kde jsme měli pádla a někam zmizel. Po dohodě s Hankou nám dovolili odstartovat po poslední posádce. Trochu mě uklidnilo, že jsme nebyli sami, kdo nestihl svůj start. Podobně na tom byly další dvě posádky.

Jelo se nám docela dobře, neměli jsme větší problém, jen nejsme ještě tolik sehraní a raft neovládáme dokonale, jak bychom chtěli. To se časem určitě zlepší. Také jsme se museli vypořádat místy se silným větrem. V cíli jsme lapali po dechu, na druhou stranu jsme byli šťastní z dosaženého cíle.

Občerstvili jsme se tradičním chlebem se sádlem a čajem, počkali si na výsledky. Máme 22. čas celkově z 29 posádek. Není to tak špatné. Naše druhá posádka byla o dost lepší a umístila se na poměrně krásném 16. místě s časem 23:25,59. My jsme zajeli čas 25:24,44 takže rozdíl necelé dvě minuty, nechtěl jsem být horší o více jak minutu, ale chlapi jeli holt nad mé očekávání a určitě si to zaslouží.

Chlapi se rozjeli domů, Fléga s Myškou v neděli jedou na běžky. Sbalil jsme věci, sedli si na chvilku do hospůdky U Hastrmana. Dali jsme si čaj a Vity spolu se Standou a Terezou dávají oběd. Já si počkám na domácí sekanou, kterou mi s láskou připravila maminka. Pokecali jsme, Myszo s přítelkyní jeli do Benešova a my jsme se po třetí hodině rozhodli vyrazit buď do tělocvičny v Jílovém nebo na Traxovu chatu v nedalekém Těptíně.

Nakonec vyhrála chata. Dorazili jsme tam před čtvrtou hodinou. Trax ale neměl klíče, ale trikem se prý má otevřít okno a tak že se dostaneme dovnitř.

Komplikace dne číslo čtyři: okno nejde otevřít. Přes plot se Trax a Vity dostali snadno, ale okno je větší oříšek. Celých 25 minut nás bavili jako známí z televize – Pat a Mat. Vity chtěl podat pádlo, dostal ho. Pádlo prostrčil pootevřeným oknem a otevřel druhé okno zevnitř. Takže jsme měli vyhráno. Přemluvili jsme Standu a Terezu, aby zůstali přes noc. Když jsme měli zajištěné spaní, tak jsme se šli projít po vesnici. Šli jsme do místní hospody, co se nestalo – komplikace číslo, už to radši nepočítám – hospoda je bez proudu a tak nás výčepní posílá pryč.

Naštěstí v této malé vesnici je další hospoda. Tam museli mít z naší návštěvy radost, neboť tam seděli jen dva lidé. Bavili jsme se a mimo jiné jsme rozebírali situace ze závodu. Pomalu jsme to chtěli zabalit, ale přijeli za námi na pokec Myszo se Simonou. Tak jsme se z hospody dostali v půl jedenácté. Cestou do chaty jsme se s Vitym rozhodli, že si zaběháme. Běžíme, běžíme a na jednom rozcestí jsme podle mě museli zahnout doleva, ale Vity běžel rovně. Byl lehce opojen alkoholem, ale docela rychle zareagoval a nechal se přesvědčit, že mám pravdu a bylo to tak.

Zdárně jsme se sešli v chatě, Trax našel svíčky, tak jsme měli i světlo. Rozbalili jsme naše zásoby jídla a trochu hodovali. Také jsme si dali karty a zkrátka byla sranda. Do postelí jsme zalezli po půlnoci zimního času.

Večer jsem koukal na telefon, měl jsem tam zaškrtnutou volbu automatická aktualizace data a času, tak jsem si myslel, že se mi čas posune o hodinu dopředu na letní čas, ale opět se potvrdilo - myslet znamená hovno vědět.

Ráno jsme se postupně probouzeli. Když jsem se konečně rozhodl slézt z palandy, zjistil jsem, že všichni jsou vzhůru. To jsem teda nečekal, bylo ticho a asi každý nechtěl budit toho druhého. Po malé snídani jsme se sbalili a museli jsme nějak opět zavřít okno. To trvalo podstatně kratší dobu a tak jsme mohli vyrazit do Kamenného Přívozu za Myszem. Standa jel rovnou domů.

V deset jsme se sešli a po chvíli jsme se vydali ke startu. Podívali jsme se znova na výsledkovou listinu. Zjistili jsme že nás oficiálně diskvalifikovali. Zabrousím do takového kdyby. Pokud bychom měli pádla připravené, zajeli stejný čas, obsadili bychom 20. místo. To by bylo na první závod celkem slušné. Trochu jsme nafoukli raft, ale sluníčko svítilo už docela dost, tak jsme to nepřeháněli, přeci jen do startu zbývala téměř hodina. Svezli jsme auto do cíle a vrátili se. Raft jsme zchladili a dofoukli.

Dnes jsme vlastně neměli žádný problém odstartovat v čase kdy máme. Tak jsme se vydali opět do sázavských vln. Jelo se lépe než včera, hlavně nefoukal nepříjemný protivítr. Také posádka, co nás včera předjela, nás sice předjela znova, ale tentokrát nás dojeli až dlouho za půlkou. Dostala nás i další posádka, podobně jsme na tom byli i loni, takže jsme se museli s tím vypořádat. Závěrečný olej před cílem jsme pojali velice bojovně. Vystupňovali jsme tempo a jeli jako o život. Jedním důvodem bylo se totálně oddělat a druhým důvodem byla na mostě stojící naše osamocená fanynka – Simona. Tak jsme se chtěli trošku ukázat.

Také tímto sprintem jsme se dostali o dvě vteřiny na 18. místo. Čas jsme vylepšili o minutu a půl, což je pozitivní. Výsledný čas 23:57,63 je už srovnatelný s časem Medvěda. Jinak oba dva dny vyhrála posádka WWRC ČB a ze soboty na neděli se zlepšili o půl minuty a nejlepší čas tedy činil 20:36,80. Takže nám chyběla další minuta a půl. Možná, kdybychom měli více fanynek a nejlépe rozmístěné po celé trati, mohli bychom se umístit výše.

Závodní víkend skončil. Ještě jsem odvezl Mysza a Simonu na start pro auto a vrátil se pro kluky. Dojedli jsme sekanou a řízky, sbalili raft a věci a vydali jsme se do Prahy. Trocha únavy, ale to k tomu neodmyslitelně patří. Asi by bylo špatné, kdybychom se necítili unaveně, nemyslíte?

Sepsal Bohouš. Foto Medvěd a Myszo.

Poznámka Medvěda pod čarou: "Výsledný čas 23:57,63 je už srovnatelný s časem Medvěda." ... tak tohle si budu dlouho pamatovat! :-)

Bod č.2 - Pohled do zákulisí závodního raftingu na nejvyšší úrovni

Podařilo se mi nahrát tento rozhovor, obrázek si udělejte sami: "Flégo, kdy už se konečně dostanu na vodu? Kdy budou nějaký závody?" - "Medvěde, ty vole, vydrž to ještě pár dnů a můžeš všem ukázat svoji sílu."

Bod č.1 - Trénink na Sázavě

Po zimní přestávce se pomalu vrháme do nového závodního ročníku, ale možná bohužel nebo možná bohu dík s obměněnou posádkou. Přes zimu jsme neměli jediný trénink, tak jsem se rozhodl postavit novou posádku, snad bude lepší morálka. Vpravo vedle mě na háku bude jezdit Honza (Vity), za ním sedí Michal (Myszo) a vlevo na zadáku Petr (Trax). Uvidíme, jestli si kluci najdou dalšího člověka a budou také jezdit, určitě by to bylo pro náš klub přínosem, kdybychom měli více posádek.

Ráno jsme si dali sraz v 7:45 hod. na Andělu. Vity přichází včas, ale Trax nikde. Co se dá dělat, stále čekáme. Po osmé hodině jsme se konečně sešli a tak jsme vyrazili do Chuchle, kde máme raft. Jeli jsme, co mi dovolil můj Orion, takže žádná divočina. Ale dost zatáček vzalo za své a kousek před dosažením Kamenného Přívozu musím zastavit a Trax vyprazdňuje svůj žaludek. Pohled na něj není hezký, tak se díváme někam jinam.

V 8:54 hod. jsme zaparkovali v Kamenném Přívoze na parkovišti. Flega s Myškou dojeli chvíli po nás, pokračovali do Krhanic.

My jsme čekali na posledního člena mé nové posádky, Mysza. Přijel chvilku po deváté hodině. Téměř záhadným způsobem jsme se všichni nasoukali do mého auta a jeli jsme za ostatními do Krhanic. Převlékli jsme se, nafoukli raft. Vyrazili jsme sami na první jízdu.

Myška připlouvá o chvíli později na singlu společně s raftem E.T. v síti, kterému svými službami pomohl Fléga.

Společně s Myszem jsme vysvětlovali a radili klukům jak správně pádlovat a řídit loď. Sice máme nějaký trénink na ploché vodě za sebou, ale stále je co se učit. Po výlezu z vody jsme všichni plni sil, raft máme okamžitě na střeše auta a jedeme zpět do Krhanic. S Myszem jsme svezli auto zpět dolů a mým jsme se vrátili do Krhanic. Nasedáme podruhé do raftu a tentokrát se koukáme na hodiny. Bylo 10:24 hod., ale vyrazili jsme tak o tři minutky později. Tentokrát se nám jede s takovou lehkostí, až je to zarážející. Kousek za půlkou trasy jsme si udělali krátkou přestávku a poté dojeli - kam jinam - než pod most v Kamenném Přívoze. Stejný proces jako po jízdě první.

Jelikož jsme měli dobrý čas, tak jsme se rozhodli společně jet ještě jednou, jel s námi Fléga na singlu. No, s námi se až doslova nedá říct, vyrazil o chvilku dříve s tím, že ho doženeme. Ale přeci jen, Fléga je na vodě pán a my jsme ho dojeli až kousek před Kamenným Přívozem, ale to na nás ještě čekal a zároveň si tam jezdil na vlně. Na to, že jsme spolu jeli vlastně poprvé mimo plochou vodu, tak jsme nejeli nějak zvlášť špatně. Uvidíme jak dopadne blížící se závod.

Myszo musel vyrazit domů, ale dohodli jsme se s Myškou a ten si s námi dal jednu jízdu. Takže jsme si dali pořádně do těla, všichni jsme ale poměrně fit.

Fléga mě a jednu slečnu vyvezl nahoru pro auto. Samozřejmě jsem se zastavil pro kluky a raft. Všechno jsme to zabalili a pomalu vyrazili do Prahy. Fléga jel rovnou na Hradišťko, tak jsme vzali s sebou Myšku. A tak skončil první náročnější trénink nové posádky KV 125.