Raftové stránky Médi Bédi a Flégy

Úvod

Úvodní stránka

Labe 2008, divoké peřeje.

Datum

17.-18.5.2008

Účastníci:

Fléga, Medvěd, Plaváček, Bohouš, Trax, Myszo, Vity, Kotě, Standa, Simona.

Raftové závody

Akce

Sponzoring

Hledáme sponzora

Odkazy

Sportovní noviny Kanoe SVoČR RK Stan Hájos-Vše pro raft E.T. v síti a Sázavan Icík Adrenalin Team
ICQ 238411484

Labe 2008, sjezd R4

Jelikož jsem zapomněl na Kamenici vyzvednout registračky, musel jsem pro ně zajet k Vendule do Nespek, která je dostala na tréninku na Trnávce. Udělal jsem si hezký výlet na kole.

Registračky máme, takže můžeme vyrazit vstříc závodu na Labi. Netradičně vyrážíme v pátek. Vityho a Standu nabírám na Lukách a pomalu vyrážíme pro Traxe na Smíchov. Plánovaný odjezd v 19 hodin se nám podařil. Cestou jsme trochu bloudili a přes 20 km nás tlačil tahač s návěsem, byl mi nalepený na zadku, jako bych byl jeho stará.

No, ale nejsme žádný béčka a cíle ve Vrchlabí jsme dosáhli. Hledali jsme místo pro postavení stanu a také ho našli. Jdeme do hospody, skončili jsme v baru nad Irskou hospodou. Plánujeme zítřek, také hrajeme kulečník. Hrál jsem se Standou a Vity s Traxem nás docela vyklepli.

Zhruba v jednu v noci stavíme stan, povedlo se, hurá. Vešli jsme se tam tak akorát, skoro by se dalo říct, že je pro nás malý.

Ráno vstáváme před osmou hodinou, čekal bych zataženo a déšť, ale na obloze se rozsvítilo sluníčko. Posnídali jsme, zabalili a vyrazili na prezentaci do Herlikovic.

Takové menší splouvání před závodem.

Pomalu se to začínalo sjíždět. Přijel i Dave s Kotětem, spali v autě u zastávky na Kukačce. Dorazil Myszo a společně jsme vyrazili podívat se na závody kanoistů na Labskou soutěsku. Jako každý rok tu mají borci v laminátových loďkách značné problémy. Ale zdravotně vyvázli všichni bez újmy. Dorazil Fléga se Zuzkou a také Medvěd s Plaváčkem. Společně sledujeme úsilí singlířů a posléze kajakářek.

Vydáváme se na start našeho závodu. Foukáme raft a připravujeme se na tréninkovou jízdu. Vyrazili jsme a začínáme si najíždět stopu. Nikde nebyl problém a tak spokojeně vynášíme raft na břeh a využíváme volné chvilky k odpočinku a posilnění v podobě sekané a řízků z domova. Fléga jel také tréninkovou jízdu, tentokrát jeli ve složení Fléga – Kotě, Plaváček – Medvěd

Na vleku nám měl Fléga odvézt raft na start, ale nějak na nás zapomněl a vyrazil bez nás. Co se dá dělat, nakládáme raft na střechu Oriona a vyrážíme za nimi. To už ale naše lepší posádka vyrazila vstříc další tréninkovce. Vypadá to, že nás chtějí opravdu zajet a snad i předjet (startují dvě minuty za námi). Po jejich návratu si užíváme sluníčka a domlouváme se, že pojedeme společně spodek Labe.

Příprava na závod a konečně startujeme. Pádlujeme co se dá, dokonce chvíli před sebou vidíme jednu posádku. Nemáme žádný problém a brzy míjíme cílovou fotobuňku v čase 17:10,30. Vyčerpaní, ale šťastní v cíli čekáme na Flégu.

Ti dorazili necelou minutu za námi s časem 16:00,60, který jim přiřadil 27. pozici. My jsme skončili na 39. místě z 48 posádek. Mladí Kolíňáci jsou sice o dvě příčky lepší než my, ale už brzy je začneme snad porážet.

Nejvíc jsem se namočil při tomto filmování.

Fléga na nás opět zapomněl a vyrazili do Vrchlabí. Sjeli si soutěsku a podle slov Kotěte to byla brnkačka. My jsme si převezli raft pod soutěsku a společně s Vítkem a Myšuem čekáme, až se Fléga vrátí. Usedají do lodí a vyrážíme. Nám se nějak nepovedlo dobře odrazit a tak se koupeme.

Byla to naše premiéra, aspoň to kluci poznali. Vity jen ztratil jednu neoprénovou ponožku. Potom jsme jeli bez jakéhokoli problému. Nakládáme raft poprvé na Flegův vlek a vracíme se pod soutěsku. Odhodlal jsem se sjet si tento úsek na kajaku. Letos jsem v něm krom bazénu neseděl, ale řekl jsem si křest ohněm. Po prvních metrech mám problémy, ale ustál jsem to.

Do další peřeje jsem si špatně najel, ocitám se hlavou dolů a ani jsem se nepokusil o eskymáka a lezu ven. Myšu vylejvá se mnou. Vyjíždím a z ničeho nic jsem tam zase. Chytám si loď, ale Fléga na mě křičí : "Ser na ní!" Nechávám loď lodí a dostávám se na břeh. Kus cesty jdu pěšky a potom mi jí kluci vylovili. Bohužel opět dostala nějakou ránu na špičku a ta je zase rozbitá. Dostal jsem se s ní na silnici, kousek popošel a tam čekal na Flégu, který přijel a tak jsme ji naložili na vlek. Vrátil jsem se pro auto a jel pro kluky do cíle.

Ti jeli opět na raftu a místo mě jel Standa a vedl si poměrně slušně. Jen měli trochu problém zastavit a v klidu vystoupit. Myszo jim vyskočil a tím je trochu odstrčil od břehu. Takhle je sleduje Medvěd a nezbývá mu jen se smát. Kluci s vypětím všech sil zastavují za mostem. Medvěd povídá : "... tam si hrajou děti ... jo, tam je ta extrémní voda WW5, z mostu slyšíš to hřmění vody...," Zkrátka prostě prdel, škoda že mi to uniklo...

Po dojezdu do Vrchlabí parkujeme auto a vyrážíme na jídlo do Irské hospody. Já jsem si dal ještě sekanou, takže jsem nejedl. Ale pozor, dávám s klukama dvě piva. Myszo se Simonou jeli do Trutnova na nějaký koncert a navíc tam budou spát u známé. Hrajeme fotbálek a po chvíli se přesouváme nahoru. Kulečník je zabraný, ale fotbálek se nahoře uvolnil, tak u něj trávíme velký časový úsek.

Kotě je spolu s Kolíňáky na místní diskotéce Zakopaný pes, opět praktikují krvavá záda. To už takhle sedíme a kecáme, když přijde Fléga a do placu oznámí, že čeká v hospodě U Švejka. My dáváme ještě šipky, nakonec zavřel Vity. Trax i my ostatní jsme docela nechápali. Vity tam ty šipky mrskal bezhlavě a trefoval samé triply. Těsně před půlnocí jsme se rozhodli jít ke Švejkovi. Vylezeme ven a zjišťujeme, že prší. Je nám jasné, že stan už stavět nebudeme, řešíme co budeme dělat.

Nakonec jsme se rozhodli jít do místního sportbaru, jež je od nás vzdálen co bys kamenem dohodil. Koho myslíte, že jsme tam potkali? Správně, Flégu se Zuzkou, Medvěda a Plaváčka (měli být u Švejka). Sedáme k nim a kecáme. Medvěd se na nás trochu vytahuje, že nás předjeli, rivalita musí být, bez toho by to nešlo. Po chvilce jsme se rozhodli přemístit do nonstopu. Už neprší, Fléga nám vypraví, jak vařili u školy a tam si chodili do půllitrů pro pivo.

Sedíme a kecáme, kluci pouští samé hitovky na jukeboxu. Pustili i od Michala Tučného Všichni jsou už v Mexiku a Fléga nám ukázal libový taneček. Smáli jsme se až nás bolely bránice.

Dorazil Kotě, Kolíňáci pokračují ve spanilé jízdě na diskotéce. Dává si výborný nakládaný hermelín. Po dlouhé době jsem v hospodě objevil Fantu – divokou malinu, tak si jí dávám. Medvěd s nějakým asi místním opilcem vedou debatu o diskriminaci těch poněkud více vyrostlých lidí, neboť v nonstopu je omezení pro lidi větší metrsedmdesátpět centimetrů, kteří by si tak vlastně ani nemohli dojít na záchod, prostě debata o ničem.

Společně se Standou a Medvědem opouštíme bar před třetí hodinou a jdeme na kutě. Medvěd spí v chemické laboratoři, my razíme do auta. Vity s Traxem dorazili kolem páté, lehli si do lesa zabalení do stanu.

Ráno se probouzíme s deštěm, konečně to pravé Labe! Trochu jsme posnídali. Šli jsme ještě do Billy pro Western bagetu, která mi loni zachutnala. Navštěvujeme Flégu a spol. ve škole a pomalu se přesouváme pod soutěsku. Jelikož jsme líní (především já) foukat raft, půjčujeme si druhý raft, který stačí lehce dofouknout. Kluci nasedají do svých loděk. Kotěti půjčili Kolíňáci loďku, chce si Labe také sjet. Úspěšně nasedl, ale pak neúspěšně udělal přejezd a musel se koupat. Možná udělal dobře, když to zabalil.

Čekáme na Mysza, půjčuje Standovi oblečení a helmu. Neseme takhle raft k vodě, procházíme okolo dalšího raftu a tam někdo pronesl hlášku : "To asi nebude neoprénová ponožka?!" Pointa je v tom, že Vity včera jednu ztratil a dnes si místo ní vzal ponožku bavlněnou a navíc bílou, takže to bilo do očí jak blázen.

Standa usedá na mé místo levého háčka a já si sedám na pravého zadáka. Vyrazili jsme a nečekaně jsme si vedli dobře, neměli jsme žádný problém. Čekal jsem problémy, neboť jsem si dost zvykl na levou stranu, ale napravo to nebylo zas tak špatný.

Fléga nám zase před chvilkou odjel, takže nezbývá než naložit raft na střechu chudáka Oriona a vrátit se k soutěsce. Standa vrací věci Myszovi a jedeme podruhé v obvyklé sestavě. Fléga a spol. jezdí dokola na loďkách, otočili se asi třikrát.

Po druhé jízdě balíme věci. Vity má úplně fialové dva prsty u nohy, musí je zahřát. Dojídáme zbytky jídla a pomalu vyrážíme do Prahy. Tentokrát nebloudíme a v poklidu před šestnáctou hodinou jsme všichni doma.

Sepsal Bohouš. Fotky Medvěd a Fil.