Raftové stránky Médi Bédi a Flégy

Úvod

Úvodní stránka

Vrchlice - Korsika "za barákem"

Datum

1.4.2006

Účastníci:

Fléga, Jiříček, Pedroza, Kozlik, Dejv a Kolíňáci za Malučkyho hudebního doprovodu

ZDIVOČELÁ ŘEKA VRCHLICE POHLEDEM JIŘÍČKA (jeho prvotinka)

Stoupající hladiny řek nás celý pracovní týden nutily pohrávat si s myšlenkou, kam vyrazíme na vodu. Vzhledem k tomu, že většina říček pomalu opustila svá korýtka a nám se nechtělo kromě jiných vodáků potkávat na vodě chatičky, psí boudy, nebo staré lednice, sporáky, tchýně a podobné věci, kterých se lidé při povodních zbavují, aby ušetříli za ekologickou likvidaci, padla volba na Vrchlici u Kutné Hory.

Sraz u Prdelky v Kolíně byl vyhlášen na třináctou hodinu sobotní a již ve 14:45 hod. se nám toto město hříchu podařilo opustit a vyrazit směr Kutná Hora.

Já, abych nezmeškal, dorazil do Kolína už v pátek večer, kde už čekali Čvanča s Markétou z Georgie a Řezník z E.T. a probíhala malá oslavička Prdelkových narozenin (ta velká potom proběhla v sobotu po návratu z vody).

Po příjezdu na místo jsme se nejdříve převlékli do hydra, aby nás náhodou nenapadlo si to rozmyslet a potom teprve následovala obhlídka trati.

Vrchlice je říčka, která má na prvních 150 metrech cca osmnáctimetrové převýšení, o které se starají jeden vodopádek, na kterém zjistíte, že vaše loďka umí také létat a dva po sobě jdoucí schody s velkým válcem uprostřed, který zaručeně otočí devět z deseti lodí a pokud se vám nepovede včas zvednout, čeká vás nepříjemné splutí třetího schodu hlavou dolů. Tato dokonalá invertura žeber a obratlů se podařila například Dejvovi. Další tři kilometry říčky jsou na pohodu, takový rychlejší Vavřiňák a končí se v Kutné Hoře pod Barborou.

Po obhlídce trati vyrážíme k loďkám, před nasednutím ještě vidím Marťase, který vyrazil o něco dřív, jak loví za posledním schodem loď, což mi na sebevědomí zrovna nepřidalo, ale nevadí, jde se na věc! První vodopádek skáčeme bez větších problémů, je za ním bazének, takže máme dostatek času se vzpamatovat před další velmi obtížnou peřejí, nad kterou ještě pro zvýšení obtížnosti visí větev, která nepříjemně vadí při pádlování. To se stalo osudným mně, když se mi zamotal list do větví, já neměl rychlost do válce a další krysa byla na světě.

Druhá jízda tohoto obtížného úseku již proběhla bez větších problémů a pokračujeme dál po řece směr Kutná Hora. Pohodovou projíždku nám ještě zpestřil Pedroza, který zajel pod stromek, který musel podeskymovat a zlomil pádlo. Potom už jsme se kochali historickými památkami lemující řeku. Zde jsme ještě narazili na malý, pro některé jedince (nebudu Kozlika jmenovat) nerozluštitelný kvíz, čí, že je to obličej vytesaný ve skále u řeky. Jelikož nepomohla ani nápověda, že je podle toho ksichtu pojmenovaná říčka, po které jedeme, musel jsem odhalit správnou odpověď, jedná se o Vrchlického. Těžké že??

Po převléknutí následoval přesun zpět k Prdelkovi, kde na nás čekal Řezníkův vyborný gulášek a Pilsnerovo dvanáctistupňové pivečko.

Samozřejmě probíhalo probírání nově nabytých zážitků z vody, začali se dostavovat další členové již zmíněné oslavy, o které bych se mohl podrobněji zmínit, ale až ve chvíli, kdy dokonale zasklím své okénko, ale to bych nestihl uzávěrku a přísný šéfredaktor Medvěd by mi strhl prémie.

Snad jenom prozradím, že zhruba o půlnoci došlo také na místní diskotéku a tím jsem splnil svůj limit návštěvy jedné diskotéky ročně.

Snad budou i nějaké černobílé fotky, protože Malučky měl na digitálu nastavený špatný režim.