Raftové stránky Médi Bédi a Flégy

19.-20.4.2003
ÚČASTNÍCI
Klára, Fléga, Michal, Libor, Ťuhýk, Méďa Béďa, Lukáš, Venca
Kamenice 2003, nejenom raftové závody, ale také trénink bez tréninku? A také o tom, jak se splouvá "prádelna" hlavou dolů……..
KV 125 I. - 13. a 17.místo ve sjezdu.

Odjezd, tentokrát pátek večer, v cca 18 hodin se odlepujem z depa. Do hospůdky v Plavech dorážíme asi tak okolo 21. hodiny. A setkáváme se zde s prvními účastníky závodů, kteří co se týče žízně, jsou na tom podobně jako my. Od RK Stan, RK Troja, Simon Pyšely až po Trubky Příbram. Po pár pivkách následuje přesun do hospůdky "Hasičárna", kde padají další pivka, a já odpadám první, takže co se týče dalšího nočního veselení nechávám prostor Medvědovi, protože Medvěd tu zimu asi fakt prochrápal, a to jaro s ním dělá opravdu divy.

Místní přístřešek koloniálu "Včela Turnov" naší posádce poskytl veškerý noční komfort a ráno na nás paní prodavačka byla opravdu hodná. Asi v sedm vyběhla před prodejnu a začala hulákat na celé Plavy, co já s těmi chlapci budu dělat, já je snad budu muset vzbudit. ……aspoň jsme nezaspali.

Trénink I.

Tréninková jízda před startem nám snad prospěla, a tak se náš raft v 10:19 dává do pohybu na sjezd Českého poháru. V cíli od pořadatelů dobrý čajíček s rumíčkem a velikonoční mazanec zasytil žaludky a ve výsledkové listině se objevilo číslo 13, se kterým jsme spokojeni nade vše, protože tato sjezdová trať nepatří zrovna k těm nejlehčím.

Čekáme na vyhlášení výsledků, Standa Hájek nám poté sdělil, že voda je jen naše, veškeré souvislosti o vypuštění z přehrady vyjednává RK Stan a tak ať si ji pořádně užijeme, a jak řekli tak udělali.

Japonci.

Naše další připravovaná alternace se naplňuje a to tak, že já sedám do C1 "Dagger Atom" a Libor do K1 "Dagger RPM" a vydáváme se touto řekou opět z Plav dolů. Tentokrát se záchranným raftem, protože naše vodácké znalosti nejsou takové, jaké by si někdo mohl myslet.

Soutěska I.

Soutěska I. - Fotruna Kolín, všiměte si s jakým pahýlem pádluje levý háček.

Soutěska II.

Záchranný tým tvoří Medvěd, Ťuhýk, Michal, Lukáš. Systém je takový, že záchranný raft splouvá před loďkami a vždy čeká někde ve vracáku, aby mohl včas zasáhnout. Dnes tolik zasahovat ani nemusel. Tak nějak odvážným štěstí přeje, v některých pasážích soutěsek jsem se soustředil opravdu, abych něco nezkazil, řekl bych, že na takto celkem těžké vodě je to docela nutné, jak jsem asi vypozoroval je nutné hnát loď hodně dopředu, nenechat jí příležitost, aby se stavěla na zadní, protože proud si s ní pak začne dělat, co chce. Řekl bych, že test Atomu proběhl celkem dobře. Pod prádelnou jsem si oddechl a myslím, že další zkušenost máme za sebou. Libor na kajaku sjel také na jedničku s hvězdičkou.

Odpočinek po závodu v místním kiosku.

Po dobré večeři od maminek a od Venci následuje večer na hřišti u hasičů pod přístřeškem. Ťuhýk se cca v 18 hodin chytá mixážního pultu, a to že skryté vlohy DJ se u něj projevily až nyní, nás přivádí do rozpaků. A tak se z davu ozývají volající hlasy směrem k mix pultu dej tam Vohnouty, dej tam Pokolband, dej tam Zlomený pádlo a tak dále.

V nočních hodinách dává Libor zesilovači napít trošku pivka a to se mu moc nelíbí, ale po deseti minutkách dostává rozum a hraje dál. Taneční zábava se opět protahuje do pozdních ranních hodin.

Restaurace "U votroka"

Restaurace "U votroka".

Pozdní noční hodina.

Trénink II.

Trénink III.

Pyšelská startovní listina.

V neděli je na pořadu Mistrovství republiky na stejné trati jako včera. Startuje se o půl hodiny dříve, po nás jedou ještě sjezďáci. Startujeme, trať projíždíme, řekl bych - asi ve stejné kvalitě jako včera. Ve výsledcích zlepšení o pět sekund, ale zlepšili se všichni a výsledné pořadí - sedmnáct.

RK Troja - obvyklí vítězi Českého poháru v raftingu.

Poté následuje klasický chaos s balením a přejížděním aut do Spálova. Dnes to natáhnem až dolů i s hořejškem, ale problém je ten, že voda poteče pouze do 14 hodin a sjezďáci to maj na knop.

Volíme variantu jet jim do závodu, ale dávat si opravdu majzla a včas uhnout ke straně. Pojedeme v sestavě, Libor kajak, já vršek na singlu a spodní část pojede Michal, záchranný raft jede Michal, Ťuhýk, Klára a Medvěd.

Při vjezdu do soutěsky někde mezi malou a velkou prádelnou, tam, co je přesně uprostřed řeky ten "big stone" se mi nepodařil přesný nájezd do pravé strany, vyhýbám se později, cítím jak se loďka staví na zadní a už jsem dole a je to hned, voda nic moc s teplotou, zkouším se zvednout, napoprvé se daří, ale zvrhává mě další vlnka, loďka je pomalá, jsem tam znovu, tentokrát hniju ven, záchranný raft funguje, je to dobrý.

Soutěska III.

Soutěska IV.

Po nasednutí jedeme dál, pod prádelnou eskymuji znova a napodruhé opět hniju. Takže dnes nic moc. Libor projíždí na jedničku.

Střídám se z Michalem, já jdu do raftu Michal do Atoma, tobogán si dává jenom Libor a nejenom tobogán, Libor dává i skákací pětimetrový jez. Jó, máme v klubu i takovéto kaskadéry. Michal trénuje ještě na slalomových brankách na žábě. Voda pod námi mizí a my rychle pádlujeme do Spálovské hospůdky na soutok.

Soutěska V.

Soutěska VI.

Soutěska VII.

Soutěska VIII.

Naše posádka krátce před cílem.

Cíl není daleko, naši borci již přibržďují.

Klasické balení a ještě dlouhá debata o klubových plánech, například jak koupit klubové autíčko dodávčičku, na kterou nemáme ani kačku, jak postavit loděnici, na kterou už teprve ne. Ale je to příjemné. Je na tom něco hezkého si o tom povídat, hlavně asi pro to, že nás to tmelí dohromady a vo tom to je.