Raftové stránky Médi Bédi a Flégy

Úvod

Úvodní stránka
Česká Vrbné aneb kde se stala chyba?
DATUM
31.5.-1.6.2003
ÚČASTNÍCI
Fléga, Zuzka, Lucinka, Štěpánka, Méďa Béďa, Jitka, Lukáš, Terezka, Michal, Ťuhýk, Libor, Honza, Venca
české vrbné 2003, první letošní slalom a sprint
Náš klubový potěr sbírá zkušenosti.

Náš klubový potěr sbírá zkušenosti.

Výsledky.

Příjezd do dějiště letošních prvních závodů ve slalomu a sprintu, do Českého Vrbného, se konal na dvě etapy. První náš tým - rekognoskační - vyrazil již v pátek odpoledne za účelem přihlášení posádek do závodu a na kontrolu místního občerstvení. Obojí se tomuto týmu zdařilo na výbornou.

Druhá část, tedy Fléga a Medvěd s rodinami, přijeli až v sobotu ráno, plni sil a závodního nadšení. Krásně se totiž večer vyspinkali. Fléga šel spát asi ve tři a já asi v jednu. No nic, jsme zvyklí.

Ve Vrbném nás překvapilo přívětivé slunečné počasí typ Čunovo a po povodních zrekonstruovaný areál. Mírně mě zmátlo, že se pojede kratší trať od prvního mostu a že jsou postaveny jen dvě brankoviště. Když začala téci po několika problémech voda, názor na obtížnost jsem poněkud upravil.

Dream Team se vyhýbá brance, nutno říci, že docela zkušeně.

Dream Team se vyhýbá brance, nutno říci, že docela zkušeně.

S úsměvem jde, holky a kluci, všechno líp.

Na slalom jsme postavili dvě posádky, KV 125 I. a jak jistě tušíte Dream Team. Byli jsme sice jenom dva, ale naši posádku doplnil Filip z RK STAN a Joona z Georgie. Náš celoživotní trénink spočíval v jednom přejezdu kanálu těsně před startem.

Tak tady to bylo, ukazuje Fléga.

Tak tady to bylo, ukazuje Fléga.

Protože jsme startovali s č.12, ani jsme se nestačili podívat, jak nejlepší posádky projíždějí branky. Ale to už tu byl start. Branky 1,2 v pohodě, potom šťouch do čtyřky, čímž jsme získali kuli na trojce, dále nějaké ty šťouchy, následoval marný boj s živlem při výjezdu z branky č.6 pod kolovadlem, zase kule, pak nějaké ty šťouchy a cíl. Trochu nás uklidnilo, že STAN Junior skončil po tomto kole za námi a zneklidnilo, že se pojede ještě jedno kolo. Naši borci z první posádky nezajeli také podle svých představ a těšili se na jízdu druhou.

V druhé jízdě došlo u našich obou posádek k rapidnímu zlepšení, např. Dream Team neprojel jen jednu branku a ostřílení piloti z naší lepší posádky díky typické Flégově přesmyčce také neprojeli jednu branku. Fléga se pruhované tyčce obratně vyhnul, zřejmě se domníval, že se jedná o policejní obušek. To chlapce tak rozhodilo, že v cíli plácali pádly do vody jako zběsilí a volali nehezká (nepublikovatelná) slova směrem k levému háčkovi.

Postačilo jim to na místo šestnácté, kdežto Dream Team skončil dvacátý čtvrtý.

Georgia Bábovky v akci.

Georgia Bábovky v akci.

Georgia Bábovky, nájezd do branky č.6

Georgia Bábovky, nájezd do branky č.6


Žamberačky v akci.

Žamberačky v akci.

KV 125 projíždí šestku.

KV 125 projíždí šestku.


SK Fortuna Kolín

SK Fortuna Kolín

Poseidon ztrácí pravého zadáka.

Poseidon ztrácí pravého zadáka.


Hastrman

Hastrman

W+D HŽ

W+D HŽ


DKV Market Praha

DKV Market Praha

???

Žamberačky v šestce.

Žamberačky v šestce.


Katamarán VK

Katamarán VK


Po obědě následoval slalom R6. Tady jsme si chtěli zlepšit náladu a ukázat všem, co jsme na podzim v Hostivaři na přehradě natrénovali. Jak jistě tušíte, nevyšlo to.

V jízdě první jsme tak nějak neprojeli branku č.7 a v druhé, zřejmě jako jediní, úplně poslední branku s č.10 - to si doposud myslí rozhodčí, která ze svého místa nemohla rozhodně v žádném případě vidět, co se vlastně v brance děje. Každopádně jsme tím přišli o možnost pomýšlet na nějaké lepší umístění v tomto závodě. Borci ze Simon 01 SP Pyšely, přejmenovaní na "Kyanid Boys", podle rodáka a kyanidového vyděrače z jejich Pyšel, svojí bezchybnou druhou jízdou naši posádku předjeli o devatenáct vteřin a zajistili si tak místo sedmé narozdíl od naší osmičky.

Měli z toho upřímnou radost, protože předjet KV 125 se podaří jen několika málo posádkám. Ovšem to ještě netušili, co se stane v neděli.

KV 125, nájezd do sedmičky.

KV 125, nájezd do sedmičky.

KV 125, desítka.

KV 125, desítka.

Cebrenky, nájezd do šestky.

Cebrenky, nájezd do šestky.


Georgia Koaly tamtéž.

Georgia Koaly tamtéž.

Limonáda.

Rozhodující limonáda.

Na nedělní sprinty každý trénoval, jak to šlo. Fléga uspával děti, potom jezdil a eskymoval u stolu s ostatními zarputilými vodáky. Já zas rozebíral vděčná témata u stolu jiného. Prostě taková ta večerní a noční pohodovka. Samozřejmě s tím, že ráno musím radostně vstát a jít závodit.

Protože Dream Team opustil levý zadák Joona, bylo třeba na jeho místo umístit někoho jiného. Konkurs vyhrála Dajka z Bábovek. Byla asi jediná z nás ve stavu, kdo dokázal rozeznat levou a pravou stranu. Proto jsme se s velkými nadějemi pustili do závodu ve sprintu. První jízdu jsme měli o několik vteřin horší, druhou o stejný počet vteřin lepší. Což je velmi zajímavé. KV 125 I. skončili po lítých bojích nakonec na skoro krásném osmém místě a Dream Team na místě dvaadvacátém. Je vidět, že když se chce, tak to jde.

Bábovky nesou raft.

Pro začátečníky: Bábovky nesou raft.

Je třeba natrénovat i správný vstup na bednu...

Sluší jim to, co?

Odpoledne jsme se již chystali na závod R6 ve sprintu. Do tohoto jsme vkládali nemalé naděje. Pod kolovadlem jsme vymysleli novou vychytávku a plán byl jasný: napálit začátek, zrychlit a zbytek dosprintovat. Škoda jen, že nám nevyšel. Vršek jsme projeli úplně v pohodě, pod kolovadlem nastaly potíže. Podle plánu jsme měli pěkně zahnout doleva, objet balvan a získat dobré umístění. Bohužel se nám trochu nezdařil nájezd do vracáku, ten nás zastavil, brousili jsme cíp poloostrova a následné uvíznutí bokem na balvanu bylo již dílem a následkem předchozího zaváhání. Je pravda, že tuto desetisekundovou ztrátu se nám druhou, už perfektní jízdou snížit moc nepodařilo a tak náš celkový katastrofální čas stačil jen na místo deváté.

Tady patří náš obdiv posádce z Pyšel, která bezchybnými jízdami obsadila místo páté a už trénuje vstup na bednu.


Ukázkové usednutí na balvan

Ukázkové usednutí na balvan, tady pro KV 125 Praha skončily šance již v první jízdě.

Co budeme dělat? No, nevím. V každém případě provedeme náročnou alkoholickou přípravu na Čunovo, kde se snad naše potíže nebudou dále prohlubovat a ba naopak vykročíme směle k lepším zítřkům. A laťku si stavíme hodně vysoko, až nejvýš. Snad nás tam hmyz nezahubí.

Obecně se tento raftový víkend v Českém Vrbném zdařil, i když se mi zdá, že začíná trochu upadat taková ta večerní atmosféra, hraní, zpívání a bujará zábava. Doufám, že to není tím, že jsme všichni stále dál a dál starší a usedlejší. Snad to bude příště lepší. Příště je vlastně Čunovo a tam do bývá dost málo hustý.


Dobrodružná plavba Poseidonu.

Dobrodružná plavba Poseidonu.

Trubky si vylepšují skóre po nezdařených slalomech.

Trubky si vylepšují skóre po nezdařených slalomech.


Mira-Maji

Mira-Maji (???)

Tady ještě nabízím článeček, který jsem zaslal do Sportovních novin:


Časomíra třetího tisíciletí.

Na pěkných a prosluněných závodech v Českém Vrbném jsem se zamyslel nad smyslem časomíry. Sledoval jsem start závodu ve sprintu a zjistil jsem, že je naprosto zbytečné měřit čas s přesností na setiny vteřiny. Startovalo se totiž na tzv. pevné časy, tedy tak, že když má posádka odstartovat, pípne jí startovní tlampač a takhle v pravidelných minutových intervalech pípá dál a dál. To mi přijde docela normální.

Zcela zcestně ovšem vypadá způsob startu. Je totiž jen na posádce, v jaké přibližné poloze má člun před startem a v jakou chvíli se odrazí od břehu. Netvrdím, že posádky startovaly deset vteřin před svým pípnutím, ale sekunda, půl sekundy, desetinka dopředu, některé posádky zase přesně, některé zaváhají a pak opravdu nemá smysl v cíli něco měřit, když rozdíl mezi např. třetím a čtvrtým jsou čtyři desetiny a u jiných posádek pak třeba jen několik setin.

Není snad problém, když už chybí startovní fotobuňka, jejíž smysl je v tomto případě zcela zásadní, určit někoho, kdo člun u břehu do pípnutí alespoň drží, tak jako tomu bylo u slalomu. Věřím tomu, že konečné pořadí sprintu by bylo prostě nějaké jiné a zaručeně správnější. Jedná se podle mého názoru, i názoru jiných vodáků o narušení regulérnosti závodu. Vždyť i v pravidlech se píše v bodě III.2 b): "na povel VPŘED se raft uvolní od pevného startovacího místa."

Prosím tedy o zamyšlení, jak to na dalších závodech provést, aby si všichni, kromě prvního, mohli po závodě v klidu říct: "Nevyšlo to, jsme prostě pomalí..."


A to jsem ještě nepsal o výjimce z pravidel při slalomu R6, kde se toleroval šťouch do brány č.4 před nájezdem do trojky. Nevím, proč se tedy píší závazná pravidla. Není snad problém branku trochu posunout do strany a nebo dát šanci opravdu dobré posádce, aby si ji projela pěkně čistě a tím pádem ostatním vypálila rybník!

Teď následují záběry z poslední zatáčky ve sprintu žen kolem balvanu krátce před cílem.

Georgia Bábovky

Georgia Bábovky

Cebrenky

Cebrenky

Georgia Koaly

Georgia Koaly

VO7 C

VO7 C

WWS Praha

WWS Praha

Berušky

Berušky

Spitfire

Spitfire

Vichřice Hodonín

Vichřice Hodonín

Ká... servis

Ká... servis

Žamberk

Žamberk

Doufám, že jsem trefil názvy posádek a přiřadil je ke správným obrázkům. Ahoj Méďa Béďa.