Raftové stránky Médi Bédi a Flégy

ÚČASTNÍCI
Fléga, Michal, Honza, Ťuhýk, Klára, Adéla, Medvěd, Musťa, Libor, Venca
trnávka 2002 - mistrovství čr ve slalomu a sprintu, z pyžama rovnou do gumy

Zcela nová pádla od sponzora. Zleva: Honza, Michal, Fléga, Ťuhýk.

V sobotu a v neděli se na Trnávce u městečka Želiv konal svátek raftařů, závody zařazené do seriálu mistrovství České republiky. Sjelo se více než devadesát posádek. Pořádající klub s organizací trochu selhal, neporučil větru dešti a proto celou sobotu pršelo.Podobně je na tom jihočeský Rožmberk. V sobotu ráno se nikomu nechtělo vstávat, ale co nám zbývalo, když se z rozhlasu linuly tak zvláštní skřeky (ještě v němčině), že jsme s láskou vzpomínali na Jiříka Schneidra. Jinak ale výborně připravené a zorganizované závody začaly sobotními slalomy. Po prohlídce trati vidíme, že branky se dají zavěsit mnoha způsoby, samozřejmě že stále více na těžší místa. Letos již branka č.1 dokázala oddělit zrno od plev. Se zvyšující se kvalitou posádek nedochází již sice k extrémům, kdy např. před několika lety se Slávek dokázal zvrhnout ještě než dojel do blízkosti branky č.1, ale nastávají další různé menší potíže, o kterých se zmíním níže. Naši hoši si věřili a ač bez Libora, který si stříhal nehty na hoblovce, byli plni optimismu a nabytého sebevědomí po pátečních trénincích.

Slalom, úsměv do kamery.

Drobné potíže.

Za náš klub se účastnily dvě posádky. S číslem 4 Fléga, Michal, Honza, Ťuhýk, a s číslem 23 Dream Team Klára, Adéla, Medvěd a Musťa. První zmíněná posádka má medailové ambice, druhá by také ráda by. Slalom začala čtyřka výborně, všechny branky projeté, pár šťouchů. Když borci nesli raft zpět na start, trošku je překvapilo, že je na trati také branka č.7, o které věděli všichni, jen Fléga usoudil, že tu přebytečnou tyčku ještě sundají. Ta druhá zelená tyč tam nevisela náhodou a nikdo ji nehodlal sundat. Branka, zvaná vlásenka jim odhalila své tajemství, výmluva, že slovo vlásenka slyšeli jenom u holiče, se neujala. Alespoň se mohli v druhé jízdě pěkně zlepšit.

Dream Team projíždí brankou. Mistrovský kousek.

Posádka Dream teamu odstartovala v dobré náladě a s předsevzetím, že projede každou branku. Úplně to nevyšlo, ale snaha se počítá. Zejména dvojí nájezd do válce branky č.7 a následný čistý průjezd sklidil od diváků bouřlivý potlesk a nadšené volání: "Umí!" Ještě většího uznání však posádka dosáhla při zdolávání branky č.12, kdy se raft nejprve rozjel ve stoprocentně čisté svíčce, tedy po zadních a potom proskočil brankou. Diváci šíleli a my byli vděčni šikovným záchranářům, kteří vytahovali z vln přihlížející, kteří nevydrželi a v euforii z nečekaného zážitku naskákali do vody. Od příštího roku proto doznají pravidla mnohých změn, například se jako nové označení branek bude používat kruh, kterým budou rafty proskakovat. Možná časem ve slalomu ještě přibudou nějaké body za umělecké ztvárnění a tady bych viděl hlavní přednosti Dream Teamu. Druhá jízda čtyřce vynesla konečné 11.místo. Dream Team poněkud více nezvládl nástrahy, zůstal viset pod prvním mostem ve válci (nikomu jinému se to nepodařilo). Medvědovi se tam sice moc líbilo, fakt "hustej zalejvák", ale ostatní členové posádky to uznání neměli a tak když se Kláře podařilo si po proplavání se v raftu sednout a Adéla přestala vypadávat, vycouvali jsme potupně ven. Po zvládnutí závěrečných tří branek a se ztrátou 383 sekund na prvního jsme se umístili na 58.místě lepší jízdou z prvního kola.

Boj s proudem.

Ve volných chvilkách jsme vděčnými diváky.

Stravujeme se ve vybraných restauracích.

Protože jsme se přihlásili do závodu hlídek, to jedou tři rafty slalom současně a měří se čas na startu první a v cíli poslední loďky, nepřevlékali jsme se ještě do suchého. Konečně jsem si projel v klidu všechny branky, kromě sedmé, ale vzhledem k tomu, že třetí raft se zvrhl, skončili jsme předposlední, ale to byla naše strategie, protože 1.cenou byl sud "čističe střev" z jihlavského pivovaru. Odpoledne a večer jsme za vydatného deště prožili u kiosku. Když jsem začal zvrhávat kelímek s vínem, šel jsem spát.

Zajímavý průběh závodu hlídek u branky č.7.

Marné čekání v cíli na dojetí třetí posádky naší hlídky.

Výsledky, které vidíme rádi, zatím bohužel jen průběžné.

V neděli ráno nás čekaly závody ve sprintu. Převlékal jsem se z pyžama rovnou do gumy a něco mi stále vrtalo hlavou. Dream team měl stopu perfektní, pak se mu ovšem do cesty postavila zábrana a jejich člunek nemínil již dále snášet to věčné dloubání a bez milosti celou posádku vyházel ze svých útrob. Zlí jazykové stojící na břehu sice tvrdí, že rychlost nebyla vysoká a náklon vysloveně špatný, ale my víme své. Naše naděje na cenu za 50. místo v kombinaci pohasly a za trest jsme ten vzpupný gumák vypustili. "Musíme víc trénovat", řekl Musťa, "alespoň jednou týdně", to znamená, že tuto středu 12.6.2002 budeme mít historicky doložený druhý trénink.

Sprint v podání posádky č.4.

Sprint posádky č.4.

Sprint posádky č.23, Dream Teamu.

A ještě jeden sprint posádky č.4, kdo umí, ten umí.

Barvy KV 125 už hájila jen posádka "Prskavky". Nová pádla od sponzora "Ohnivého Krupičky" se osvědčila a pomohla jim ke 13. místu. Po skončení závodu a vyhlášení výsledků rozjeli jsme se do svých domovů. Jak víkend zhodnotit? Technika dobrá, síla malá. Kluci ze čtyřky mají jistě navíc a ještě nám to ukáží. A nová pádla od sponzora dopomohou k lepším zítřkům.

Těsně po závodě.

Ahoj, Adéla a Méďa Béďa, viz obrázek.