Raftové stránky Médi Bédi a Flégy

ÚČASTNÍCI
Fléga, Michal, Libor, Ťuhýk, Klára, Adéla, Medvěd, Musťa, Honza, Vendula
čunovo 2002 - evropský pohár r6 a gumotex cup r4 ve slalomu a sprintu
Areál vodných športov Čunovo, nedaleko Bratislavy.

Na závody v Čunovu jsme vyráželi už v pátek ráno, stopu jsme měli jako vždy dobrou a k vodnému dielu jsme dorazili celkem bez nesnází. Klára nás vzala na prohlídku kanálů s odborným výkladem, protože ostatní členové Dream Teamu tam byli poprvé. První pocity byly smíšené, moje spíš zděšené. Po chvilkovém testování kiosku dorazili ostatní, dokonce i Libor s registračkami, který měl v Praze trochu bojovku (kluci mu legitky schovali ve vagoně a on se musel co nejrychleji dostat z Benešova do Vršovic a najít je) a mohli jsme se vrhnout do vln.

Naše elitní posádka. Slalom 15.místo, sprint 6.místo.

Naše elitní posádka R4. Slalom 15.místo, sprint 6.místo.

Tréninkový plán byl jasný, nejdříve sprint v pravém korytu, potom trochu zatáček a pak směle do levého, kde se jezdí slalom. Po zdolání prvního těžšího úseku v levém korytě " Čerťáků" jsme pookřáli, ale zbývala ještě "Niagara" a protivodná branka v ní. Nájezd nebyl špatný, ale při výjezdu nás vracák vrátil 2x zpátky (to je jeho specialita), potřetí si s námi voda trochu zasurfovala, ale vyjet se nám nepodařilo. Až napočtvrté nás "Niagara" konečně pustila ze svých spárů - asi jsme se jí líbili a byli jsme jasní adepti na otočení člunku. Tak jsme ztratili definitivně strach z "Niagary" a začali se těšit na zítřejší slalom (alespoň já). Medvědovy zábrany opadly až po jízdě v "šestce", jízda ve "čtyřce" v něm důvěru nevzbudila, je to takový zvrhlík (samozřejmě raft, ne Medvěd).

Dream Team bezchybně projíždí branku č.4.

Pokulhávající organizace pořadatelů se projevila hned při prezentaci, startovní čísla se rozdávala až hodinu před závodem v sobotu na mietingu kapitánov. Bohužel ani tam jsme se nedozvěděli, v kolik budeme startovat, začátek byl stanoven na 9:00 nebo na 9:10. Zmatky na startu a diskvalifikace 5 ženských posádek kvůli pozdnímu startu nikomu na náladě nepřidalo.

Dream Team s č.24 zachoval klid a dobrou náladu a to se projevilo i v první jízdě, projel všechny branky jen s bouchnutím, branka č.11 (v "Niagaře") mu dala zabrat, už jenom tím, že jsem tam ztratila pádlo, napodruhé se třem ostatním podařilo vyjet a cíl už byl na dohled.

Branku č.5 projíždíme poněkud s obtížemi.

Naše druhá posádka Prskavky odstartovala s č.36 a jejich jízda nebyla úplně nejlepší (umějí lepší), ale optimisticky vkládali naději do druhého kola. Příprava na druhou jízdu se nesla v nadšeném duchu a plánování.

Ozvalo se pípnutí a Dream Team vyrazil na svou druhou jízdu, 1, 2 povoda, nájezd do č. 3, výjezd se šťouchem, 4 a 5 povody (úplně mimo proud) paráda (Čerťáky nás nedostaly), 6 povoda, krásný nájezd na protivodnou branku č. 7, Klára se zaklání, 7 je bez šťouchu, přejezd na protivodu č. 8, Adéla přitahuje, Klára odhazuje, Medvěd odlamuje (tak to má být), bohužel nepřichází očekávané dotočení do branky, ale člunek stáčí špičku dolů po proudu na povodnou branku č. 9, neuvěřitelné, nezbývá než 8 vzdát, už jsme moc nízko. Ne nadarmo jsem nezmínila čtvrtého člena posádky - Musťu, ten by měl jet záběr dopředu, tedy úplně normální věc, na raftu celkem přirozená, bohužel se mu zalíbilo odlamování a proto lámal ze všech sil, a protože je silný jako silnice a hlavně úplně sklerotický, zapomněl na branku č. 8 a jel rovnou na 9. Zmateni a zklamáni jsme neprojeli ani branku č. 11 a tím skončili naše ambice. Nemá smysl již dále o tomto incidentu hovořit, Musťa se pokorně kál a na oči nám chodil jen s plnými kelímky vína jako omluvou, jinak by jsme ho po zbytek dne neviděli. Prskavkám se také moc nedařilo a tak nebyli nadšeni z 15. místa, naopak Dream Team potěšilo místo 25., které získali díky dobré první jízdě.

Nájezd do Niagáry. Slalom 25.místo, sprint 24.místo.

Nájezd do "Niagáry". Slalom 25.místo, sprint 24.místo.

Odpoledne nás čekal ještě slalom R6, kde se nám celkem vedlo (8.místo) a slalomy R2, kde by se úspěšnost dala nazvat spíše střídavě oblačno. Tři Pálavy v barvách KV 125 - Chichmunds se sice snažily, ale medailové pozice to nebyly, 7., 12. a 19. místo. Po tomto náročném dni se všichni těšili na večer, hlavně až zajde sluníčko, které neúprosně pálilo celý víkend.

Výjezd z branky č.11 do Niagáry bez pádla.

Výjezd z branky č.11 do "Niagáry" bez pádla.

V kiosku bylo narváno, fronty na pivo a jiné nápoje byly nekonečné, obsluha točila, spíše kapala pivo, ale zase na to byli 3 a navzájem si radili. Jediní, kdo splnili časový plán pořadatelů byla slovenská kapela LAXKÉ FÉČKO, která začala hrát v 19:30 a končila až ve 4 hodiny ráno. Byl to opravdu nářez, přestože kiosek zavřel o půlnoci, většina vodáků tančila a bavila se až do rána. Zvlášť by se měli zmínit členové RK Troja, odešli spát v 02:58 (čas je přesný, naše časomíra funguje spolehlivě). Někteří z nich byli dokonce odneseni, ale po chvíli odpočinku se vrátili do víru tance a zpěvu.

KV 125 Praha spěchá pro 8.místo ve slalomu Evropského poháru. Sprint 6.místo.

V neděli nás nebudila hudba, ale mouchy, připadali jsme si jako mrtvoly, lezly opravdu všude. Závodilo se ve sprintu a někteří byli rádi, že se jede jen rovně dolů a nebudou muset počítat branky. I náš Dream Team postihla kocovina, Méďa jindy výřečný a plný dobré nálady, toho moc nenamluvil a jeho make up, zvaný též stěna, nevypadal nejlépe, přesto se ale minulá noc nepromítla do našeho výkonu. Stopa byla dobrá a když jsme ve druhé jízdě zrychlili tempo, nandali jsme to i Simonu Pyšely (ti bohužel předváděli balet v "Niagaře") a dosprintovali si pro 24. místo. Prskavkám se jejich jízdy taky povedly a skončili na krásném 6. místě.

Takhle si jede RK Trója pro první místo ve slalomu

Takhle si jede RK Trója pro první místo ve slalomu.

To nejlepší však mělo přijít, odpolední jízdy R6. Nebudu vás dlouho napínat, Prskavky svištěli kanálem v perfektní stopě, jejich Krupičkovská pádla se míhala nad vodou a dojeli si (s třetím mezičasem) pro 6. místo. V té konkurenci nevídaný úspěch, doufám jen, že příští rok už Hájci nebudou upozorňovat na nezkušenost naší posádky, protože zrovna oni nebyli z těch, kteří zhasli naše Prskavky. Bodlinky jsme ulámali i jihlavským Ježkům a jedné z posádek WD.

Domů jsme odjížděli spokojeni a opáleni. Dešti zdar.

Zapsala Adéla.

Průjezd těžkou peřejí.

Po skončení všech závodů v neděli odpoledne si ještě Klára chtěla sjet kanál na raftu se svojí Dream Team posádkou. Bohužel Musťa neměl vhodné boty do vody a tak přemluvila Medvěda, jo tak nějak to bylo, k jízdě na Pálavě. Celý klub přerušil svoji práci, oběd a další zábavu a utíkal na tribunu, aby z této taškařice o nic nepřišel. Medvěd totiž v životě v Pálavě neseděl a Klára říkala, že je ten člunek vratší než raft R4.

Voda teče místy i do kopce.

A jak to dopadlo? V první jízdě jsme se zvrhli (po projetí Čerťáků pozadu a bokem) pěkně v polovině pod mostem z důvodu zcela plného člunu vody a menšího válce, do kterého jsme spadli přes oblázek. Po nasednutí, kdy nám nečekaně všichni velmi ochotně pomáhali nasedat, jsme v klídku skrz Niagáru dojeli až do konce. Druhá jízda proběhla v duchu podobném, již však bez zvrhnutí, naopak s točením pádly nad hlavou. Myslím, že jako první trénink docela dobré. Dopsal Medvěd.

Člun plný vody opravdu dál nejede.

Po zvrhnutí člunu typ Pálava následuje rychlé vylití vody a nasednutí.

Po zvrhnutí člunu typ "Pálava" následuje rychlé vylití vody a nasednutí.